Vairuotojų mokytojai

I vieta. Kęstutis Videikis

Kiek laiko dirbate vairuotojų mokytoju? Kodėl pasirinkote šią specialybę?

Dirbu vairuotojų mokytoju nuo 2007 m. Baigiau Universitetą ir įgijau Pedagogikos bakalaurą. Taigi reikėjo kibti į Mokytojo darbą. Dirbti pagrindinėje mokykloje neviliojo nei atlyginimas, nei darbo pobūdis. Automobiliai labai domino, taigi mokyti su automobiliais pasirodė labai patrauklu. Vairavimo mokytojo ir vairavimo instruktoriaus darbas prilipo iš karto ir tapo mano asmenybės dalimi. O darbas po truputį tapo gyvenimo dalimi. Momentais atrodė, kad vairavimo instruktoriaus ir vairuotojų mokytojo darbas tapo ir gyvenimu!

Po pusmečio tokio darbo, atidariau savo vairavimo mokyklą Klaipėdoje ir padedant verslo partnerei (žmonai Simonai) sėkmingai plėtėme vairavimo mokyklą. Didinome darbuotojų ir mokinių skaičių, atidarėme naujus filialus.

Kokios asmeninės savybės reikalingos mokytojams ruošiantiems būsimus vairuotojus? Kokie šio darbo privalumai?

Vairavimo instruktorius ir vairuotojų mokytojas privalo Mylėti savo darbą. Tai ką daro jam privalo teikti malonumą.

Prisimenu savo pirmą mokinukę. Tai buvo vyresnio amžiaus moteriškė, kurią dukra privertė eiti mokytis vairuoti. Prisimenu tą vaizdą prieš kokius 15 metų, kaip moteris fizinių jėgų pagalba (jos dukros) yra įstumiama pro duris į vairavimo mokyklą, pasodinama prie administratorės ir nurodoma jai užsirašyti į vairavimo kursus. Gerai, kad aš buvau šalia ir padrąsinau moteriškę. Mes kantriai mokėmės kokį mėnesį. Moteriškė nesigaudė visiškai. Automobilis jai buvo kaip kosminis laivas, o dar paminos, vairaratis, prietaisų skydelis, pavarų perjungimo svirtis buvo kosmosas, o dar, kad per langą reikėtų žiūrėti ir ten taip pat yra svarbių dalykų mes nesuprantame. Po mėnesio moteriškės mokymo sekančią dieną buvo vairavimo egzaminas „Regitroje“. Mes darėme vakare paskutinę vairavimo pamoką per piką. Buvo jau tamsu, lijo, blizgėjo viskas aplink. O praktika buvo tokia, kad turime mokėti vairuoti kaip visi vairuotojai vairuoja. Lygiavertiškai dalyvauti eisme, nestabdyti eismo srauto, nekelti pavojingų situacijų. Žodžiu, tikslas padėti žmogui išmokti vairuoti tinkamai ir suprasi vairavimo visumą man atrodė, kad buvo pasiektas. Sekančią dieną mano mokinukė išlaikė vairavimo egzaminą „Regitroje“ iš pirmo karto! Mokinė džiaugėsi, po egzaminą susirado mane ir apkabino. Tiek džiaugsmo kiek juto ji ir kiek Laimės ji suteikė man už gerai padaryta mano darbą. Tai buvo svarbiau nei pinigai dėl, kurių kartais atrodo, kad mes ir dirbame šį darbą… Bet ne dėl pinigų, tai tik antras dalykas. Pirmas dalykas yra dėl to, kad mums vairuotojų mokytojams ir vairavimo instruktoriais patinka tai ką darome.

Linksmas nutikimas teorijos pamokos metu:

Nežinau ar linksmas ar baisus, bet žmogų išgelbėjau. Gal ne su tuom čia susiję. Vyksta pirmosios pagalbos paskaita. Žmogus Jau 100 metų dirba savo darbą ir išmano tobulai. Pasakoja smulkiai ir vaizdžiai apie atvirus kaulų lūžius, įvairų kraujavimą, kuom kraujavimas skiriasi (veninis nuo arterinio), ką daryti jei įstrigo į akį stiklas ir panašiai. Dažniausiai pusė klasės sėdi pabalę – na tie kurie turi lakią vaizduotę. Dažnai žmonės atsistoja vandens įsipilti. Aš sėdžiu kampe, klausausi ir man įdomu vėl pasiklausyti. Mokinukė sulaukia komentaro iš pirmos pagalbos lektorės: „mergaite, Jūs atrodote labai jau išblyškusi, eikite įsipilkite vandens“. Mokinukė atsistoja, bando eiti iki bet jau nepavyksta, alpsta ir griuvo ant žemės. Gerai, kad aš toks treniruotas sportininkas, krepšininkas ir šiaip sporto entuziastas, kaip žinoma Jau geriausias vairuotojų mokytojas Lietuvoje, per akimirką prišokau prie griūvančio kūno ir pagavau ore. Mergina be patirtų traumų buvo išgelbėta ir suteikta pirmoji pagalba alpstančiam asmeniui – gera pamoka visiems kaip tai daryti. Gal nejuokinga, bet įdomu.

Kokius tris patarimus duodate savo mokiniams ruošiantis teorijos egzaminui?

1. Nereikia norėti to egzamino išlaikyti iš pirmo karto. Reikia žinoti, kad esi pajėgus vairavimo egzaminą „Regitroje“ išlaikyti iš pirmo karto, bet tai neturi būti pagrindinis tikslas.

2. Startinės būsenos yra trys. Startinis drugys. Startinė apatija. Optimaliai pasiruošęs startui. Reikia žinoti, kad prieš egzaminą savijauta bus viena iš trijų. Būsite sudirgęs, judrus, kalbus, mintys šokinėja viena nuo kitos, sunku susikaupti, susikoncentruoti. Čia apie tas startines būsenas mes kalbame visų mokymų metu ir būname pasiruošę pajusti savo emocijas ir nusiteikę jas valdyti.

3. Mokymosi intensyvumas artėjant egzaminui turi didėti. Kitaip tariant nedaryti didelių pertraukų. Pavyzdys tinka tiek vairavimo praktikos egzaminui tiek vairavimo teorijos egzaminui: mokinys išmoko vairuoti ir vairuoja gan gerai, nedaro kritinių klaidų, instruktorius sako esi pasiruošęs „Regitros“ praktikos egzaminui. Mokinys laimingas laukia „Regitros“ egzamino. Egzamino vieta buvo laisva tik už mėnesio. Mokinukas laimingas žinodamas, kad moka ramiai mėnesį laukia egzamino. Sugalvoja, kad vieną dieną prieš egzaminą reikia pasimokyti dar vieną kartą su savo vairavimo instruktoriumi, na pasikartoti, ką jau gerai mokame. Važiuoja mokinys ir instruktoriumi. Po mėnesio. Ir mokinys pas instruktorių, vieną dieną prieš egzaminą padaro 8 kritines klaidas … Akivaizdu mokinys nepasiruošęs egzaminui. Ar Mokinys pabandys laimę? žinoma, nes jis jau mėnesį to egzamino laukė ir galvojo, kad na gal pasiseks… Gal pasiseks, gal ne… Čia kaip sportininkas, augina raumenis ir su tiksliu planu treniruojasi. Tai yra treniruotė ir pasiruošimas egzaminui. Tam turi būti tikslus mokymo ir „Regitroje“ laikymo planas.

Apie konkursą „Geriausias vairavimo instruktorius 2021“:

Kuri konkurso užduotis jums buvo įdomiausia? Kodėl?

KET naktį. Užduotis patikrino vairavimo žinias. Užduotis patikrino gebėjimą kitais Jutimai suvokti eismą.

Ką naujo sužinojote/išmokote konkurso metu? 

Supratau, kad tokius reginius organizuoti yra labai sunku. Todėl gerbti organizatorius ir vykdytojus už tai yra labai svarbu.

Ką turi mokėti/žinoti „geriausias vairuotojų mokytojas“?

Sugebėti sukurti individualų mokymo planą pagal mokinio asmenines savybes ir jį įgyvendinti.

Ko palinkėtumėte kitiems vairuotojų mokytojams kurie skaitys šį interviu?

Prisiminti, kad ne dėl pinigų tai darome, o dėl to, kad mums patinka mokyti vairavimo.

Interviu su Kęstučiu Videikiu.

(kalba netaisyta)